هر چه جناب احمدی نژاد و مشایی می خواهند "بهار، بهار" کنند، اصلاً مهم نیست که خوب هم هست. آقای احمدی نژاد نه تنها دیگر در میان ملت محبوب نیست که حمایت انتخاباتی ایشان از یک فرد خاص، باعث سوختن آرای او می شود!

 مصطفی گوهربین، سرویس سیاسی «انتخاب»: چنند صباحیست جناب آقای احمدی نژاد در سخنان خود ، مکرر با نشاندن جملات بی ربط و تصنعی، از "بهار" سخن می گوید ، مشایی را همه جا با خود همراه می سازد و پرجم ایران را به او می سپارد!

 

به گزارش سرویس سیاسی «انتخب»؛ در این میان، هر بی اطلاعی درک می کند که جناب دکتر، اصطلاحاً خیلی تابلو در پی عمده کردن مشایی است. مشایی نیز که همواره در جمع خبرنگاران آغاز فعالیت انتخاباتی اش را رد می کند، مثل رییسش "بهار، بهار" می کند و ظاهراً ورود خود را "بهار ملت ایران" می داند!

 

اما در این میان، بسیاری هستند که نسبت به این سخنان دولتی ها حساس شده اند و دائم پس از "بهار، بهار" کردن این دو یار غار، سر و صدا راه می اندازند که این چه سخنانیست که می گویید، یا چرا از تریبون دولت و برخلاف نص قانون، رییس جمهور به شکلی سطحی ، مستقیماً کاندیدای مورد نظرش را معرفی می کند.

 

این دست سخنان، البته سخن حقیست ، اما چندان در مورد جناب «دکتر احمدی نژاد» و «مهندس مشایی» ، نمی تواند مهم باشد. به این دلیل که:

 

اولاً : ملت ایران نیک می داند، بهاری که آقای احمدی نژاد وعده می دهد و قرار است به دست جناب مشایی محقق شود، 8 سال است که زمستانش را با گوشت و استخوان خود حس کرده اند و طبعاً بی نیاز از "بهار" دولتی ها هستند.

 

آقای احمدی نژاد طوری از"بهار" دم می زند که گویی ملت، دوره 8 ساله ی ایشان را چنان لذتی برده اند که باید همچنان به ساز جناب ایشان برقصند!

 

ثانیا: نکته ی حیرت انگیز قضیه اینجاست که آقای احمدی نژاد که تا 4 سال پیش، کمتر جمله ای در وصف ایران به زبان آورده بود، اینک چنان اغراق آمیز و در عین حال، تصعنی از «ایران» می گوید که ناظران سیاسی، باور نمی کنند این فرد همان کسیست که تا چند سال پیش، خود در صف اول منتقدان آن بود. احمدی نژاد نیازمند آن است که برای حمایت و تبلیغ مشایی، سخنان و شعار ملی گرایانه سردهد. طبعاً این چرخش رییس جمهور و «بهار بهار» گفتن ها، چشم و گوش ملت را بازتر می کند تا بار دیگر گرفتار انتخاب غلط نشوند.

 

ثالثا: مهمترین نکته این است که این نوع سخنان آقای احمدی نژاد در مورد "بهار"، کاملاً تاثیر معکوس دارد ، همانطور که عرض شد، ملتی که 8 سال عملکرد احمدی نژاد اعم از سیاست های غلط اقتصادی، سیاسی کاری ها و قاون گریزی ها و .. را دیده اند، طبعاً تن به چنین "بهاری" نمی دهند . البته امتحانش گرچه مجانی نیست و پول هنگفتی از جیب ملت صرف این هزینه ها می شود، اما از این نظر ارزش دارد که جناب احمدی نژاد، مشایی و دیگر دوستان به محبوبیت خود نزد ملت پی می برند!

 

با این اوصاف، بهتر است منتقدان فیتیله ی انتقاد را پایین بکشند، بگذارند هر چه جناب احمدی نژاد و مشایی می خواهند "بهار، بهار" کنند، اصلاً مهم نیست که خوب هم هست. آقای احمدی نژاد نه تنها دیگر در میان ملت محبوب نیست که حمایت انتخاباتی ایشان از یک فرد خاص، باعث سوختن آرای او می شود!

 

پس خوب است که گروه های سیاسی چندان به "بهار بهار" این دو، حساس نباشند،، بگذارند هر چه می خواهند بگویند ، پرچم رد و بدل کنند ، از یکدیگر تمجید اغراق آمیز کنند، با پول بیت المال به سفر استانی بروند، از بهار بگویند و احیانآً زمستانی که روسیاهی به زغالش بماند!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا